søndag 5. juni 2011

Søndag

Denne helga har jeg vært hos søstra mi på Maura

Hun hadde "sendt" gubben på hyttebygging, og vi rådde grunnen aleine !!

Fredagen blei over klokka sju på kvelden før jeg var framme

da vanket det deilig midddag, stekt laks med masse godt ved siden av...

Lørdag formiddag dro vi til Nannestad
Der blei den årlige Nannestaddagene feiret, masse folk ute og mange salgsboder og underholdning av ymse slag :)

Vi traff kjente og prata litt, gikk på utstilling og var innom det lokale museet før vi reiste hjem

Etter all denne spaseringen, måtte begge ha ei lita hvil :) Vertinnen sov litt lenger enn meg, så jeg tok med kameraet og gikk en runde i nærmiljøet der
Fant noen tuer med småhjertegras, tuslet over brua som er bakom garasjen, kom jnn på en skogsbilvei, og fant flere fine planter


Tiriltunge eller Maria Gullsko vokste i veikanten
Skogstorkenebb like så.....


Da jeg kom til en lysning i skogen, så jeg like til Gardermoen


Ser du riktig godt etter, så er Tårnet midt på bildet, det hvite til høyre er noen hangarer tror jeg Bildet er tatt med kompaktkamera og flyplassen ligger over to mil unna, så dere må se ordentlig godt etter for å få øye på det !!!


I formiddag dro vi oppover forbi skianlegget og inn til Vikka, et stort vann som lå og blinket i sola ! Vi spiste nista på fiskeplassen der og tok så en liten sving oppom Hornsjøen, som er like i nærheten
Der pratet vi litt med en familie som hadde overnattet i den gamle koia som er gjort istand og står åpen til fri bruk for folk i bygda !!

Turen hjem gikk greit, sjøl om det var stor trafikk med møtende biler
både før og etter Hønefoss
Det stilnet ikke før jeg kom forbi Krødern og nærmet meg Sigdal


Jeg hadde ikke før kommet meg inn av døra, før jeg måtte opp og ut igjen, nå var det noen forberedelser til sommeren på bygdetunet som skulle avklares
og forberedes Det blir sikkert superflott utstilling og foredrag om den gamle numedalsmaleren Anstein Risteigen der oppe i sommer, masse flotte bilder blir å se....

Tusen takk for hyggelige dager oppe ved Åslia !!


God ny uke til alle som titter innom ;)

Ingen kommentarer: