onsdag 5. januar 2011

Onsdag


Gratulerer med dagen - til Knut, som er 12 år i dag....





Snøen laver ned, det blir tunge bører for smågraner som bare såvidt stikker toppen ut av snøhaugene, denne er bøyd, men ikke brukket, og den strekker seg nok opp når det blir mildvær igjen!!
Det nye året er fem dager gammelt og barnebarnet vårt (et av dem) fyller år.
Dagen har gått med skole, skikarusell og is og vaffelselskap hos mormor da de kom hjem i kveld, nå har de dratt hjem til lekser og snart senga :)
Jeg har laget meg et nyttårsforsett i år: Å gratulere alle mine med bursdagen her på bloggen !! Men det gjenstår å se om jeg husker dem da, på rett dag !!
(Påminnelser en dag før mottas med takk)
Det vrimler med elgetråkk i skogen nå, tydligvis er det mye snø oppi høyden, så de trekker ned der det er litt mindre snø
Langs traktorveien der jeg går, er det spor flere steder, det er minst to dyr.
Rett på andre sida vegen for diss spora hadde de foringsplass på ei bjørk som hadde blitt bøyd ned av snøen, sikkert godt med litt friske bjørkeknopper til dessert etter alt furubaret de spiser

Disse bildene er tatt i går, da hadde det bare kommet et lite dryss på skogen

Idag er det ca 15 cm mer

I dag er det trettendag jul, noen avslutter jula i dag. Men her hos oss varer den til tjugendagen for det er den gamle skikken. Så nisser og juletre lever et trygt liv noen dager til ;)

Juletreet er like fint og drysser ikke i det hele tatt !
Men det går da mot lysere dager, det merkes både morgen og kveld nå, idag gikk vi ut på tur kl. kvart over fire og det var fremdeles ganske lyst.

Jeg trur jeg må få ut skiene snart, det går ikke an å bråslutte ! Må vel ta meg en tur østpå Frili, der er det "flate"
løyper som passer utmerket for gamle damer. Merker fremdeles at skuldra ikke er i orden etter påske 2009, men den er brukbar, så med litt trening går det vel. Tja, ser at det blei en heller tynn blogg i dag, men når man er i julemodus så hender det ikke så mye ;))
God natt i hus og hytte !!

Ingen kommentarer: