tirsdag 10. august 2010

Tirsdag

Hei å hå ! Tida går- med til å fylle fryseren med diverse
godsaker fra naturens spiskammer !


Ikke før er moltene i boks, så er det til skogs for å hente blåbær.

Til det hadde jeg god hjelp da !


Så er det kantarellene,
de er det ikke så mange av i år som i fjor,
men håper det blir en mild høst, så kommer det vel
flere etter hvert !

Og som vanlig på disse skogturene oppdager jeg

stadig noe nytt !

Søndag så jeg disse små fine blomstene stå i

lyngen ved beina mine !

Jeg haddde aldri lagt merke til dem før,

og fant ikke ut hva de het.

Så måtte jeg søke hjelp hos ei som veit !!

Men det blei ikke hundre prosent sikkerhet da heller,

vi er ganske sikre på at det er en orkide-type,

som heter "Kvitkurle"

I år har det behaget denne dronningen å komme på visitt igjen; Vaniljerot
Den dukker opp med ujevne mellomrom
Aldri har jeg sett så mange som sommeren 2007.
Den store regnsommeren her i distriktet
Mulig den liker å ha det litt vått ;)


Innimellom bærplukking og sånt blir det tid til litt sosialt samvær med helselagsdamene
I går dro vi til seters for å gjøre oss fete !!
Takk til Åse som ba oss på den koselig hytta si,
og til Jorunn som prøver å "styre oss"

Ingen kommentarer: