lørdag 5. mai 2018

Skautur - igjen


Bli med på en tur i vårskogen i dag :)
Småfuglene kvitrer og lokker 
Jeg bestemmer meg for å gå til Veslehytta, sjøl om jeg veit
at det er endel snø igjen i skogen....


Må holde meg på de bare flekkene, det er bart her, 
men kommer jeg gjennom småskogen da ?


Jo det gikk, men her er det jo bare snø over alt....
Minst tre meter til den bare flekken ved furua !
Tja, jeg må jo bare vasse da....


Her var det jo litt bedre
Fælt så ruskete snøen er i år, men det har jo vært endel vindvær
Så trærne har vel fått renska seg da !


Se her ja, på "Blåbærtoppen" som barnebarna kaller dette stedet, 
her er det jo helt fint å gå
Håper det blir fin blåbær til sommeren.....


Gå forsiktig, det kan være glatt på berget her....
Men en gammel skautraver greier vel det !


Og se her - her har storoksen gått før meg gitt!
Så noen spor nede ved bekken da jeg gikk der, så har han vel tenkt seg 
på hytta da kanskje ?


Denne steinen er et vegmerke, og alle barnebarna har i tur og orden
fått høre historien om den...
At den snur seg hver gang den hører kirkeklokkene ringer !!!
Det fortalte min bestefar meg og bror min 
 (Om en helt annen stein altså)
Og de svarer som bror min:
Nei det gjør den ikke det........
For som bestefar sa:  Naturligvis gjør den ikke det - for den hører ikke !!!



Og se der er jo stien, og merkinga synes enda
bare noen meter til nå så er jeg framme....


Og der står den gamle tømmerstua,
 som i sine første hundre år fungerte som hestestall på gården :)
Så blir det tid til litt filosofering før jeg vender nesa hjem.......


Vel hjemme blomstrer blåveisen


Og krokusen, så nå er de i hvertfall vår !!

Ha ei knakende fin helg alle :)

Ingen kommentarer: