fredag 24. november 2017

Fredagsprat


I dag 24 november er det 1 måned igjen til jul , det vil si 30 dager
Her i huset merker jeg at julestria ikke har hovedrollen lenger
Vi tar dagene som de kommer, har vi overskudd så er det alltids noe og gjøre
Der trur jeg nok Gubben er den som finner på mest av det som er "nødvendig"
Og jeg er veldig god til å finne på noe som er "moro"
 For eksempel å gå turer, det er forresten nødvendig 
for meg,om jeg ikke skal stivne til..


I dag blei det "tråkke løype til Veslehytta"-tur som var nødvendig for meg
Far tok seg en tur på butikken og besøkte gamle kjente samtidig :)
Som de ser over her, har snøen lagt seg og fått ei skikkelig skorpe med 
is på toppen etter mildværet i går
Det var litt tungt å gå, men så må man bare innrette farten etter forholdene

  
Utsikten var det ikke noe å si på, når en går etter stien, 
men oppe ved hytta er det tett granskog
Her ser vi Langåsen t.v. og helt til høyre er "Bergseidnatten"



Etter at vi fikk "ny" dør i sommer har jeg liksom ordna litt inne også da
Men bare med gammelt som er skrotet i heimen og delvis hos søstra mi
som lage de lappeteppene til gardiner i barneromma for l e n g e siden
Men nå kom de til nytte 
Og - siden jeg ikke fant fire gamle lys av samme 
farge blei det hummer og kanari :)
Men jeg er lovet røde lys fra ei venninne :)


Her er en av gjestene på utkikk etter solsikkefrø
Det er noe i den gamle kaffekjelen, og litt rundtomkring ellers
Da må de leite etter føda !


   
Dette er Kira 1 1/2 år
Hun vil gjerne være med, men synes at jeg går for sakte !
hun springer i forveien, men kommer tilbake med jevne
 mellomrom for å se etter meg


Sola viste seg fram i dag
og på veien hjem "lyste" den rett på en lyng som ikke
 hadde kastet blomstene sine enda !
Trivelig :)

Ha ei flott adventstid !

Ingen kommentarer: