fredag 18. november 2016

Litt av hvert fra uka som gikk


Veslepus skal få førsteplassen i dag !
Han er bare noen måneder gammel, men har allerede vist seg som en god jeger
Og ikke minst, en god venn for minstejenta i huset, og venninna hennes :)
Det var de som lagde snøhule til han, og det var helt greit synes pus :)



I går var jeg på tur til Sigdal, for å besøke datter Marit
Hun hadde bakt smultringer og jeg fikk med meg en haug hjem igjen
Heldig !!
Hun har så flotte høner, som liker seg ute, vinter og sommer
I min barndom trodde vi hønene fraus i hjel hvis vi tok dem ut om vinteren
Så til og med hønestellet har forandret seg,
 sjøl om de fleste får vel ikke lov til å gå ut i det hele tatt, 
men bor i et bur på en kvadratmeter, sammen med fire fem andre !!


 Været skifte fra tjukke tåkeskyer med regn/snø
Til  fine klare vinterdager og netter - med sol og månelys
Til og med supermåne !! har vi opplevd den siste uka 



Dette bildet tok jeg på vei til Sigdal i går
Soneren og Andersnatten er et klassisk motiv og
vakkert både sommer og vinter


Fremdeles blir det noen turer i nærområdene
På bildet over har jeg tatt bilen noen kilometer for å gå tur med Kari
Som bor her 
Problemet vårt er forøvrig at begge har så mange "jern i ilden" at vi må
nesten "bestille time" hos hverandre :)

Ha ei kjempefin helg alle som kikker innom 





Ingen kommentarer: