torsdag 4. februar 2016

Torsdag


Jeg hadde en nyttårsforsett - nå skulle jeg være flink å skrive hver uke !
Men dessverre, jeg og nyttårsløfter passer ikke sammen
Kan ikke huske en eneste som har vart lenger enn til 1. februar :/
Men - men det går for det meste bra likevel


Den elegante pusen over her var jeg matmor for sist uke, men hun er en kresen og sky dame, så jeg så ikke stort til henne. jeg var redd reven hadde tatt henne, men tredje dagen kom hun fram og hilste såvidt . Men nå trur vi at mikkel har forsynt seg med en liten katt her på gården, 
den har vært borte i en uke nå.    Det er et problem når en bor i skogen, vi har mistet flere katter noen ganger har gaupa fått skylden, da vi ofte ser spor etter den rundt her
Ellers går nå dagene, med rusleturer i nærområdet og noen ganger lenger unna, som feks. i går da det blei en lang god tur på Blevegen, strålende sol og nesten påsketemperarur
Dessverre var vi så opptatt med skravling at det blei ikke tatt et eneste bilde !!



Derfor slenger jeg inn noen fra dagene før i uka, da jeg traska langs 
gårdsvegen og prøvde å finne nye motiver der.....


Som for eksempel nyper som har overlevd vinteren fram til nå. 
Kanskje det kommer noen sultne fugler og finner dem snart


Skjulet til naboene tar seg også godt ut i kveldsola

Det har vært noen fargesprakende ettermiddager og kvelder her i 
området i det siste, solnedganger og nordlys, like flott som det vi ser fra Nord-Norge !

For to - tre dager siden var hele grenda rosa, både himmelen og snøen 
Et flott skue, Facebook blei "oversvømt" med rosa vinterbilder :)
I dag er det vindvær, så lysten til å gå ut er langt unna - foreløpig..
Får se om det løyer litt mot kvelden ?
Nå kom det besøk her, gubben slang over "kaffekjelen" så nå slutter jeg meg til
 selskapet på kjøkkenet

He en riktig fin ukeslutt, kos dekkan i vårværet  hvis det er på de kanter :)

Ingen kommentarer: