søndag 19. april 2015

Nattprat

 
Vi skriver nittende april, og det er litt over midnatt,
men jeg tok en lang middagslur i ettermiddag, så jeg må finne på noe til jeg blir søvnig
Å skrive blogg er jo en fin måte å få tida til å gå på....
 
Flom i Storåa
Våren kommer nærmere for hver dag, men det er kuldegrader om natta, så
snøklattene ligger i skyggesida enda
Jeg rusler rundt i skogen som jeg pleier, nå har det endelig blitt så lite snø at det
 går an å gå utafor vegene.
Med noen svinger rundt enkelte snøhauger i skyggene
 
Vinterved
 Sist helg var gubben og jeg bedt med på hyttetur til Dagali
det var veldig trivelig, men kald vind gjorde at vi holdt oss mest innendørs
Og tida blei brukt til kortspill og eting !!
En  liten vannpytt i vegkanten kan bli et fint bilde
Den 9. feira vi det nest yngste barnebarnet, Lars, som  fylte tolv år
Stor kjekk gutt som vokser Mimmi over hodet
På søndag fikk vi hyggelig besøk av familie og venner til middagskaffen - det var moro
Lenge siden sist de var hos oss, og mye vi skulle gå i gjennom av smått og stort
som hadde hendt siden sist

"Morgen rød, gjør aftenen bløt" Spådommen stemte denne dagen
Mandag var det som vanlig fotoarkivjobb
Vi hadde fått ny forsyning med gamle bilder, så det var ekstra spennende
å gå gjennom alle album og konvolutter med bilder fra tidlig på nittenhundretallet

Tirsdag blei det en rask tur til byen for å hente ting vi hadde bestilt
Anne Marie var med, og kaffe og kaker blei inntatt da vi kom hjem til henne etter turen
Onsdag var det time hos tannlegen
 og det er ingen billig fornøyelse, for sjøl om det var ei tann som skulle
repareres kosta det over tre tusen !!
Etterpå blei det trivelig "loppistur" med eldstedatter, masse fint,
men bare så synd at huset er fullt fra før... 
Torsdag blei det tur med Kari opp til et sted som kalles Håkon Jarlsplass
Fint sted å gå tur til, og vi så "tusen" blåveis  langs veien
 
sjefen i Lågen denne morgenen
Fredag skulle gubben på behandling i Kongsberg
Jeg blei med og fikk tid til en liten fotorunde i Kongsberg før vi reiste
videre til slekta i Hokksund
Med besøk hos gamle onkel på Eikertun, der gikk praten om gamledager
og om bilder fra samme tid !!
Kaffe og vafler blei servert hos kusine Anne-Lise og mannen
skravla gikk og tida gikk, det blei kveld før vi var hjemme igjen
 
Monumentet heter: Ut av berget, fint synes jeg....
I dag har vi jobbet litt ute, gubben med ved og jeg med litt raking og
rydding etter vinteren, det er mykje som kjem fram.....
Nå er det natta og jeg håper "Jon blund" kommer når jeg drar dyna over huet....
god natt og god søndag - da skal vi på Grendehuset å spise middag....
God Søndag....

Ingen kommentarer: