søndag 1. februar 2015

Søndag morgen

Det er tidlig søndag morgen, og enda ei god uke er bak oss
Torsdag hadde jeg besøk fra Svene, hjembygda mi,
gode venner og naboer fra jeg var barn
Vi har beholdt den gode kontakten i alle år. mer eller mindre regelmessig. Men en merker jo at ettersom åra går, blir det lenger mellom hver gang. Men nå skulle vi møtes En av vennene  har vært aktiv sjåfør og drosjeeier. Jeg ringte henne først og lurte på om hun ville ta med seg resten av gjengen og komme oppover
Og det ville hun. Vi hadde mange hyggelige timer, med mat og mimring
Og alle var enige om at NÅ skulle det ikke bli så lenge til neste gang:)

Lørdag var det dags for trimtur igjen.
Jeg rustet  meg ut med kamera i sekken og kamera i lommen :)
Det er fryktelig bratt oppover, men en får opp pulsen og forhåpentligvis sterke leggmuskler :)
Jeg brukte nesten en time opp alle bakkene, med noen fotostopp
Men nedover virker tyngdekraften så da gikk det på under halvtimen...
Her ser vi ned til naboen, det hvite i forgrunnen er en stein jeg lener meg mot

Det var skya på denne sida av Lågen, men på Rollagsfjell,
 på andre sida begynte sola å skinne på nysnøen. Fint fotolys !

I hogsten rundt meg var det blitt mye mer åpent siden sist,
det som sto igjen var noen gamle bjørker

Og gamle tørrgraner, som ikke blir godkjent som tømmer...

Jeg veit ikke om de kan se det, men her er et lysfenomen på andre sida dalen
Sola skinner på to steder - midt på den store snøflekken til venstre ,
 og rett over bjørka nederst i bildet
pussig å observere slike ting Det er nok et par hull i skydekket over meg :)
Hvis du trykker på bildene blir de større og detaljene kommer mer fram
I dag skal gubben og jeg pluss et vennepar ut og spise middag- det gleder jeg meg til
jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Vi pensjonister har det bra :)
Ha ei fin uke alle i hopa....

Ingen kommentarer: