fredag 17. oktober 2014

Nattprat



Etter regnværet

Etter en begivenhetsrik dag, med nysnø, regn og slapseføre og Polenkveld på skolen
og en god del kaffedrikking er jeg lys våken kl 24.00 :/
Etter alt regnværet i det siste, har bekkene blitt, store og flotte..
Her fra en tur i nærmiljøet her heime, en fin solrik ettermiddag sist uke

 

                                                            Her innunder Holtefjell

Av og til tar jeg en tur til Eiker, der har jeg slekt og har fremdeles en onkel
og en "Filletante" i live. Så må jeg innom å prate litt med dem, om barndommen og om bestemor og bestefar, og mange andre gode minner fra den tida
Siden Eiker ligger på andre sida Holtefjell, og Frili, hytta vår ligger midt i mellom,
hender det ofte at jeg svinger innom der på tilbaketuren
 

Ein skigard kan ikkje vara evig,  veit du...

Denne gangen var det fint vær på ettermiddagen da jeg kom, og heldigvis tok jeg en fotorunde
 med det samme jeg kom opp, på natta blei det et forskrekkelig vær, med regn og torden, noe jeg ikke kan huske å ha opplevd før...
Men det holdt da oppe neste dag, sjøl om det var grått. Jeg fikk rydda vekk stoler og bord fra verandaen og rydda litt rundt før vinteren...
Fuglemat-plassene måtte gjøres klare og fylles - nå er de vel snart tomme igjen :)
 

Barndommens badeplass :)
Dette stedet stopper jeg ved hver gang jeg er innpå her,  der bada vi da vi var unger og var med foreldra våres på hytta. Fint her synes jeg....

Denne møtte jeg i dag :)
De to siste bildene er fra i dag, jeg måtte oppi skogsbilvegen for å ønske vinteren velkommen :)
Det blei en spennende tur, først sprang et rådyr over veien  like nedi bakken her.
Heldigvis hadde jeg liten fart
Da jeg kom et stykke opp i veien gikk en tiur og plukka småstein midt i veien, den var ikke videre redd. Jeg stoppet bilen , fant fram fotoapparat som lå i baksetet og fikk knipset et par bilder før den ruslet inn i skogen

Snø i dag
 
Her opp var det hvitt på både bjørk og gran, våt tung snø..
Men fint å se på da..
Hvis den ikke forsvinner de første dagene blir det kanskje siste turen hit opp i år.
Veien her blir ikke brøyta....
Ha en fin helg - i morra tidlig skal jeg vaske hus !!
(med god hjelp)
God Natt

Ingen kommentarer: