torsdag 4. september 2014

Sommerminner del 3

    
Tida flyr, vi har begynt på september og jeg har blitt et år eldre (om to dager)
Høsten har begynt å sette sitt preg på planter og trær
I dag har jeg plukket 4 liter tyttebær,
men ryggen liker ikke slike arbeidsoppgaver lenger :(
må bare ta litt om gangen, sånn er det bare....

 
Like borti svingene her pågår et større vegarbeide, svinger og bru utbedres
og det trengs, det viser bilde over her, er jo bare så vidt de lange trailerne kommer fram
Det kan til tider skape litt problemer, for vegområdet er lysregulert.
Sist søndag da alle turistene skulle hjem fra fjellet var det fullstendig trafikk-kork nedi her. Bilene brukte ca en time på to kilometer ned mot brua 
Bildet under viser en liten del av køen, nede ved vegkrysset vårt
 Herfra er det ca. to km. til brua
 
 
Og så har jeg vært på tur til Trondheim og området rundt
Vi tok båt ut til Munkholmen og så på festningen/klosteret
masse historie i disse veggene - det vekker noen tanker når vi ser slikt.
Hvor mange menneskeliv har godt til for å bygge dette.
 Bare muskelkrefter, hester og mennesker ??
Men, men  vi koset oss med fortellinger og fotografering
fint vær hadde vi også
 

 
I tillegg til bussturer har vi vært aktive på fottur-fronten også. mest meg da,
Gubben tar det mer med ro, kjører seg rundt i bil til venner og kjente nær og fjern
På bildet under her, er vi på Rollags høyeste punkt 1300 og noe !
vi var tjue personer som tok en kveldstur dit.
Langt nok synes jeg, to timer å gå, uten pustepause :/
neste gang skal jeg ha med kaffe og niste til to omganger.....
men du verden for en opplevelse, vi så til "sju prestegjeld"
Mens sola gikk ned vest i  Telemark

 
 På besøk hos venner er jeg titt og ofte
her på en gammel gård nedi Flesberg.
De gamle husa ligger så trygt i vesthellinga og bader i sommersol 


 
 Så et bilde av ny dato, kveldstur i nærmiljøet
som vi ser - det er høst i skogen nå
Fargene skifter fra dag til dag -
 neste plan er en fjelltur for å få med seg de fine høstfargene der
 
Ha ei riktig god helg, folkens - kos dere mens de kan, dagene kommer ikke tilbake.....
God natt  :)

Ingen kommentarer: