søndag 18. mai 2014

Søndag 18.

 
God kveld folkens
Nå er det visst på tide med en liten oppdatering her.
Jeg har kommet inn i rytmen igjen, med gåturer rundt i nærmiljøet
 og fotoarkiv hver mandag
Vi har hatt et nydelig vårvær de siste dagene, og det er grønt og frodig rundt oss
 
 I uka som gikk  fikk jeg lagt inn en hyttetur til Frili  fra tirsdag morgen til onsdag kveld
stille og fredelig innpå der nå, midt i mellom vår og sommer - for seint med ski og for tidlig med bading. Men jeg så en ny "beboer" borte ved Rolsvannet, ei stor svane den holdt seg på en liten øy ved vannkanten, kan det være mulig at den har reir der ?
I så tilfelle er det noe helt nytt. Men det skjer jo ting der, i fjor så vi et tranepar som holdt seg der i mange uker. 
 
 
vi ser så vidt svanen her, den er på andre siden av vannet, litt for lang avstand for det lille kompaktkameraet mitt til å bli bra, og jeg ville ikke skremme den vekk heller !
Så får jeg sjekke når jeg kommer opp igjen

Nå blomstrer morelltreet og bærbuskene og bærbuskene i hagen
 så får vi håpe på noen solfylte dager til,
og at biene til naboen gjør jobben sin :)

Tidlig i dag gikk jeg bort til beverdammen borte i bekken for å se om de var
framme og sola seg. Dessverre var det ikke liv å se, så jeg må nok enda tidligere opp
og gå enda stillere -  så kanskje jeg kan få øye på dem.
De har jobbet godt i høst og vinter, for dammen har blitt enda større

På fuglemateplassen var det fullt kjør kl. sju - herr og fru dompap  satt og
 gomlet solsikkefrø og jagde alle de andre som prøvde seg, de har absolutt blitt "konge på haugen"

Jeg satt lenge ved elva for å se om det dukket opp noen dyr, og det gjorde det faktisk, to fine rådyr luntet forbi meg - men med god avstand og inni den tetteste granskogen 
på nedsiden av der jeg satt. Men ikke langer unna enn at jeg kunne følge dem med øynene ganske lenge. De visste akkurat hvor elva var grunn nok til at de kom velberget over

 Ca. kl 1200 kom Bjørn og Berit og vi dro til Eggedal  for å spise middag på Borgestua.
Mens vi satt der, kom det noen kjente fra Svene, og vi  blei bedt med på hytta deres, som lå sju, åtte kilometer unna, oppe på fjellet.
Vi hadde ei hyggelig kaffe- og pratestund i solveggen der før vi reiste hjem til Dalen
Vi var seks som satt der, men den ene har visst dukket ned bak rekkverket :)
Fin hytte med mange praktiske løsninger inne. Kunne få noen ideer der....
Ha ei fin uke dere som kikker innom :)

Ingen kommentarer: