torsdag 12. september 2013

Torsdag

 I år er det vel tidenes bærår - har aldri sett så mye bær, hverken i skogen eller på bærbuskene i hagen. Vi  plukker og plukker, nå er det fullt i alle frysere :) Til og med blåbæra har holdt seg fin og god til nå, antagelig fordi det ikke har regna noe særlig
 Og her i huset har "Bursdagssesongen" tatt til
Jeg åpnet den med å feire 75 på fredag - Skal ha  venninner i kveld og kusiner på lørdag 
 Må dele det opp litt for å få snakka med alle !!                                                  
 Tidlig på morgenen den 6. banka det på døra kl 07.25  Det var Kristina som kom med mat på senga til meg, egenhendig smurt brødskive med brunost og jordbærsyltetøy,
 dekorert med en kvist med lyng ;) hyggelig ...
 Innimellom blir det en skogtur med spann - så blir det litt tyttebær også...
 en bitteliten fjelltur blei det også en kveld, da jeg måtte være sjåfør for barnebarnet som skulle hjelpe far å bære reinskjøtt etter en vellykket dag på jekt, så blei det litt knipsing før jeg dro hjem...
 Må vise fram noen av blomstene jeg har fått også, over her er både blomster og vase gaver, den flotte vasen er av  stein og kjøpt på Sølvverksmuseet på Kongsberg - fin synes jeg...
Her noen glødende roser fra venner ..... jeg prøver å stelle fint med dem,
klippe de litt og sette de kaldt om natta.
De er fine enda - så får vi se.....
 
God torsdag !!

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Nei, men kjære!
Gratulerer med vel overstått 75-årsdag!
Stor klem fra meg i nord!