søndag 14. april 2013

Søndag


Nå virker det som våren er i anmarsj - i går så vi hestehov og bier i vegkanten borte hos naboen!!
 
Det går sakte men sikkert i år, i fjor kom sommeren med et brak i påsken og varte til ca. 17. mai
Nå har det vært kuldegrader om natta helt til de siste par dagene. Men så håper vi til gjengjeld at sommeren varer i noen måneder da, sånn ca september eller deromkring
Den siste uka har gått som en røyk, starta som vanlig med fotoarkiv på mandag, Tirsdagen veit jeg ikke helt hva jeg dreiv med, det var skyet, grått og vått ute så jeg surra vel på med noe innendørs.
 
Onsdag tok jeg en tur til Kongsberg, fikk kjøpt meg  et par klesplagg før jeg satte kursen til Vestfossen for å besøke gamle tanter. Det er bestandig så trivelig å besøke dem
Sjøl om alderdom og til dels sjukdom har satt dem litt tilbake er de fulle av pågangsmot og humør
De strikker sokker og broderer fine duker. Og ikke minst har tusen morsomme historier på lager...
 

 Her på gården skjer det store ting for tiden, den yngre generasjonen bygger på huset sitt
Det var i utgangspunktet en gammel tømmerbygning som hadde fått et sekstitalls påbygg på baksiden
Ikke spesielt fint men det har gjort tjenesten i tretti - førti år
Nå satte de rett og slett opp et nytt lite hus type "stav og laft" ved siden av, med romslig gang mellom som skal være hovedinngang heretter. Den liggende panelen på "sekstitallshuset" blei erstattet med stav og laft utvendig så det blei mer helhetlig. Den gamle tømmerbygningen står som før . Har ikke bilde derifra enda for det ligger materialer og diverse foran der. Må bare rydde litt først :))
 
I dag er det skyet igjen, sola tittet inn av vinduet tidlig på morningen, men har gjemt seg nå. Noen sier det skal bli mere nedbør, kanskje greit det, da bløtner den gamle snøen fortere.
 
Jeg har egentlig ikke starta dagen helt enda, måtte bare lese ut boka jeg holdt på med, den hadde en dramatisk slutt !!
 
Men nå har jeg både lest ut boka og skrivi blogg, så nå er det på tide å komme seg ut i skogen
 
Fuglene kvitrer ute-  og jammen så jeg snurten av en svarttrost ut i syrinbuska !!

2 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Fine vårteikn hos deg.
Og spennande med husbygging.

Ynskjer deg ein fin søndag.
Her skal mann og kone ta ein tur til Runde, kjøpe middag og sjå på storbårene :)
Anne-Mari

Stubbetufsa sa...

Ja, jeg håper virkelig dere får sommer i år!
Her har det begynt å tine om dagen, men om natta fryser det til...
Drivhuset har fått stemorsblomster og gulrot inn, så det skal nok bli liv i bedene!
Klem!