lørdag 9. mars 2013

Lørdagskvelden

 
Hm, jamen er uka gått uten at jeg har skrevet et eneste ord her !
Men sånn er det når man blir godt voksen, en  går jo  rundt og trur at man har så god tid,
så  plutselig er dagen gått.
 Men jeg kan vel bare innrømme det; jeg er doven om morgenen, ligger lenge, tusler rundt i morgenkåpe til langt på dag (i alle fall de dagene jeg ikke skal noe annet)
For eksempel til treninga hos fysioterapeuten, som er to ganger i uka nå til å begynne med,
 
- av og til ringer min gåturvenninne Kari og ber meg med på tur innpå fjellet, som på disse første bildene her, vi tok oss den frihet og gikk på beina i skiløypene innpå der. Det har blitt så kaldt  etter mildværet så det er beinhardt ingen fare for høl i løypa :)
Denne dagen var det ganske godt, så vi tok med kaffe og kanelsnurrer som vi spiste i solskinnet
 
Vi var bare opp til "Høgda" men vi så innover fjellet da ! 
De store fjellturene får jeg ta til sommeren, skiløyping er ikke min sterke side...
Så har det vært "bokkveld" denne uka, altså vi seks damene som treffes ca. en gang i måneden for å snakke om bøkene vi har lest de siste ukene. Vi får en liste av bibliotekaren vår og velger bøker ut fra den, de omhandler som regel samme tema på forskjellig vis - ganske artig- vi leser liksom mer "bevisst" Når en skal fortelle om boka etterpå.
 
 
 
Skipper'n blei i bedre humør også etter at "stormen" ga seg, han tok seg noen dager fri,
 var borte i fire - fem dager  og er i fin form nå troner i gjestesenga til barnebarna. Han skal ligge pent på håndkleet jeg legger fram,  men noen ganger rufser han det til, og parkerer på ullpleddet som ligger på senga. Men han er ikke dummere enn at han sniker seg ut av senga når jeg oppdager det !
Katter har også en slags tankegang ;)
 
I morra er det søndag, hvis det er sol må jeg vel prøve å lure med gubben ut i skog og fjell - hvis det ikke er noe som heter sport på TV da.....
 
Ha ei knakende god helg ....


1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Kjære mormor!
Ja visst fyker dagene av sted!
De dagene vi må på butikken er verst, for når vi da kommer hjem igjen, er liksom det meste av dagen "brukt opp"!
Nå er gubben ute og brøyter veien igjen, det sner og sner for tiden, men det var jo venta!
Ha det bra, du og din gubbe!