lørdag 26. juni 2010

Lørdag



Torsdag kveld var det sommeravslutning for vinklubben Vår !!

Det er det jeg sier, vi er gode på avslutninger !!

Vi møttes på ei Fjellstue utpå Ble, den er åpen bare i skisesongen, men eieren er med i klubben, derfor har det blitt en tradisjon med siste kvelden før sommeren der oppe.
Vi starter ballet med å gå til toppen på skiheisen, Iallefalll endel av oss ! Der dette bildet er tatt, vi ser utover mot Svene, og bakerst mot Eiker.

Maten blei levert av Blestua, ei fjellstue lenger ikke så langt unna. Deilig spekemat med all slags tilbehør, og rømmegrøt med saft.
God og veltillaget mat.

Vi hadde ingen spesiell underholdning, men det greier vi veldig bra sjøl ! Vi synger så taket løfter seg, gamle slagere og noen hjemmesnekra festsanger !!

Siden dette var på en torsdagskveld var bussen hjem bestilt til halv elleve, det var jo alt for tidlig, nå da vi hadde det så bra !

Men vi er jo snille jenter, og ryddet i en fei, og kom oss ut i bussen . Nå gleder vi oss til turen til Moseldalen seinere i høst !!

Morgenen etter dro jeg til hytta, jeg hadde et prosjekt med å rense brønnen i år. Tømte den første gang for en uke siden, og tok andre runde i går
Her er den nesten tom, jeg bruker en hageslange som hevert, og øser med ei bøtte i tillegg, det gikk ganske fort faktisk! Ikke så dypt da, for det siger stadig inn vann, og på hytta trenger en ikke så stort vannlager !

Jeg øste opp bunnfall så godt jeg kunne, så tømte jeg skjellsand (kalk) ned i bunnen

Etter dette tok jeg med fiskestanga og gikk en runde, men det blei dårlig resultat, et tjuvebitt med det samme jeg slengte ut, så var det stillt ;(

Det var stekende varmt, og midt på dagen, så det var vel ikke rett tidspunkt Men det var jo godt å være ute, stille og fint, hørte ikke en eneste bil, og ingen mennesker ... Helt alene i verden !

Etter to timer gikk jeg ut og sjekket brønnen, da hadde det kommet 30 - 40 cm vann inn igjen, så i løpet av dagen randt den nok full igjen tenker jeg. Sjøl tok jeg meg ei velfortjent hvil, før jeg reiste nedover og fant tid til å besøke ei gammel nabokjerring (Det heter det her i bygda)

For førtifem år siden da vi bodde her nede, var hun min beste venn og støtte. Jeg som nybakt mor, med en ukependlende mann, hadde behov for noen gode råd, eller besøk en gang i blandt !!

Siden har vi holdt sammen i alle de år :)
Hun fikk blomster av meg ;)
alle plukket rundt tjernet på nedsiden av hytta Fine ikke sant !!

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Koselige og nyttige sysler har du hatt for deg i det siste!
Det er godt når man sjøl kan bestemme hva som er viktig. Jeg er så glad for at jeg ikke er i "jobb" mer. Det er jo jobb hjemme også, men det blir liksom ikke kalt for jobb...