onsdag 12. mai 2010

Onsdag


God morgen !! Her sitter jeg og venter på at klokka skal bli sånn passe så jeg kan dra på fotoarkivet !
Det er fremdeles vinter i Numedal :(
Da jeg sto opp ved sjutida var det fire minus... Ingen utsikt til snarlig sommer altså. Jeg begynner å bli "fjellsjuk" derfor måtte jeg finne et arkivbilde fra Blefjell. Lengter.....
Men enda er det så mye snø at en kan gå på ski herfra til Hardangervidda uten å ta skiene av seg ! Muligens et par veier som må krysses da...
Ellers går livet sin skjeve gang, jeg roter litt ute når armer og rygg er samarbeidsvillige, i går fikk jeg rensket opp i bringebærhekken og gjødsla litt
Mandag var jeg til Kongsberg på soneterapi ! Det var en spesiell opplevelse for meg, og jeg blei mektig imponert av dama som driver med dette. Etter et kvarter med trykking/massering sier hun: Her er det noe som ikke er så bra !!
Jeg spør hva dette punktet "styrer" Hun svarer at det er et hormon i kroppen som produseres i biskjoldbruskkjertelen ! Jeg tror nesten ikke det jeg hører... Jeg har nettopp vært på sykehus for å sjekke dette, og fikk samme beskjed der !!
Altså er en naturmedisiner like flink, og mye raskere til å stille diagnoser som skolemedisinere !!
Det er i allefall min mening etter denne dagen (har brukt fotsoneterapi og akupunktur før også med godt resultat, så nå setter jeg min lit til denne dama ;)
Ja den som lever får se....
Nå må jeg vel komme igang her, sola skinner og dagen har allerede blitt 8,5 grader varmere Bare nattefrosten gir seg nå så kan vi sette ut sommerblomstene !! brosjyrene som daler ned i postkasssa hver dag bugner av blomsterprakt så en blir ganske utålmodig etter å få kommet igang med plantinga.. Men det går nok to -tre uker enda.....
Ha en super dag rundtomkring ;)

1 kommentar:

Bestemor Drillo sa...

Hei mormor!
Jeg ble så glad fordi du fikk en god erfaring med soneterapeuten!
Jeg har også overveid å gjøre det samme!
Ryggen verker infernalsk for tiden så noe må jeg prøve for å få litt livskvalitet før sommeren kommer!!
kan trøste deg med at her var det 4-5- minus i går morges,men i dag er det lett regn og litt mildere!!
Vi får ta det været vi får! Ser rundt i verden på all elendigheten så får vi tåle noen kalde maidager!!
Ha en fin langhelg med flagg og faner på mandag;))